„Greitosios – drastiškos“ dietos, veikia?

Šiais laikais žodžių derinys „greitoji dieta“ moteris veikia tiesiog magiškai.  Šiandien greitųjų dietų pasiūla – milžiniška. Dietos esmė gali būti kažkoks vienas tuo metu vartojamas produktas arba tam tikras kalorijų kiekis, taip pat riebalų, baltymų ir angliavandenių atsisakymas. Kiekviena dieta turi tam tikrą poveikį organizmui, kuris, deja, neigiamas.

Per trumpą laiką, be jokių fizinių pastangų atsikratyti keleto kilogramų siūlo įvairiausios dietos: grikių, ryžių, vaisių, baltymų, japoniška, taip pat jos gali būti pavadintos kūrėjų – mitybos specialistų, vardais pvz. Atkinso, arba turėti žvaigždės, kuri laikosi šios dietos prieš išeidama ant raudonojo kilimo, vardą: Klaudijos Šifer, Laimos Vaikulės ir t.t. Žinoma greitų rezutatų nori bet kuri, ypač jei greitai artėja koks nors ypatingas įvykis – elitinis vakarėlis, vestuvės, klasės susitikimas ir pan.

Greitoji dieta gali tikti tik tiems, kurie svorį nori numesti skubiai, konkrečiam atvejui, tačiau šios dietos visiškai nepaiso sveikatos ir ilgalaikių rezultatų. Visiems mums, drastiškos dietos yra visiškai kenksmingos. Net jei ruošiatės vykti atostogauti į Havajus ir norite atrodyti puikiai su savo bikiniu, pamirškite apie greitąsias dietas. Nes net neturėtumėte energijos, mėgautis savo atostogomis.

Priešingai nei „Greitoji dieta“ – Sveika mityba gali puikiai pasitarnauti, išmoksite labiau rūpintis savimi! Šoko terapija laikoma dieta, kai per keletą dienų reikia numesti tam tikrą kiekį kilogramų gali atvesti prie nevilties: kenčiate nuo alkio, svajojate apie skanų maistą, bet kuo greičiau numetate, tuo greičiau svoris atauga atgal. Negi iš tikrųjų mūsų nedomina ilgalaikis rezultatas? Dauguma greitųjų dietų skelbiasi – per savaitę numesite 8 kg! ir taip sulaukia jūsų dėmesio. Bet jeigu jūs numesite per savaitę 2 kilogramus riebalų, tai jau 8 kg per mėnesį, ar tai nepakankama? Nepamirškite, kad kuo lėčiau jūs numesite tuo didesnė tikimybė palaikyti svorį.

“Greitosios” dietos taip vadinamos, nes laikydamiesi jų numesite daug svorio per labai trumpą laiką. Dauguma šių dietų sudarytos taip, kad dietos pradžioje jūs numestumėte labai daug svorio ir tai jus paskatina. Bet “svoris”, kurį jūs numetate, tai daugiausiai vanduo ir raumenys. Kai vėl grįšite prie įprastos mitybos vanduo labai greitai sugrįš atgal, ypač kai vėl valgysite maisto produktus, kuriuose didesnis kiekis druskos, tačiau prarasti raumenys sukuria daug didesnę problemą.   

Prarasti daugiau nei  2 kilogramus per savaitę, gali būt ne tik nesveika, bet labai tikėtina, kad prarasite raumenis kartu su riebalais. Tai yra blogai, nes raumenys yra medžiagų apykaitai aktyvus audinys, tai reiškia, kad praradus raumenis sulėtės medžiagų apykaita, kuri padeda deginti kalorijas. Medžiagų apykaita lėtės ir lėtės,  o jūs norėdami numesti svorio turėsite valgyti vis mažiau. Jeigu labai greitai metate svorį, valgote mažas porcijas,  kūnas dėl alkio ima veikti bado rėžimu.

Nuolatinis alkio jausmas smegenims siųs signalus, imsite galvoti, kad esate labiau alkani nei yra iš tikrųjų, todėl didės rizika persivalgyti, laikytis dietos bus vis sunkiau. Jūsų medžiagų apykaita sulėtės dar labiau, nes kūnas “bado metu” taupo energiją, bando išsaugoti riebalų atsargas, viskas ką jūs numesite bus “raumenų sąskaita”.

Galiausiai prarasite ryžtą ir grįšite prie senų valgymo įpročių. Kadangi medžiagų apykaita labai sulėtėjusi, jūs greit ataugsite prarastą svorį. Ir jeigu ir toliau valgysite maistą, kurį vartojote iki “drastiškos” dietos, rezultate sversite daugiau, nei kai pradėjote laikytis dietos.

 

Parašykite komentarą