Dietos esmė

Pagrindinė mano programos esmė – suderinti mitybą. Kai reikia numesti svorio, neišvengiamai sumažinama dienos kalorijų norma pirmiausiai visiškai atsisakant raudonos mėsos. Mano klientai būna sotūs nuo baltymų gaunamų iš augalinių produktų, žuvies, jūros gėrybių. Taisyklė paprastai turi išimčių, taigi klientams negalintiems gyventi be mėsos leidžiu valgyti paukštieną. Iš jūros gaunamuose maisto produktuose gausu mikroelementų. Svarbiausia, kad cholesterolio kiekis nukristų iki normalaus. Kai valgome žinduolių mėsą, kuriems ir mes priklausome, cholesterolis iš maisto patenka į kraują. Žuvys ir paukščiai priklauso kitai rūšiai, jų cholesterolis elgesia kitaip. Žuvies ir paukštienos maisto produktai mažina cholesterolio kiekį kraujyje.

Norėčiau priminti, kad mokslininkai jau nuo devintojo dešimtmečio pabaigos tiria teigiamą žuvų taukų poveikį aterosklerozei gydyti. Pradžią šiems tyrimams padarė atradimas, kad eskimams, kurie minta beveik vien tik žuvimi, labai retai pasireiškia nedideli aterosklerozės požymiai. Nuo 1987 m. įvairios specialistų publikacijos patvirtino tuos spėjimus. Buvo atrasta, kad lašišų taukuose yra gausybė įvairių riebiųjų rūgščių, vadinamų esencialinėmis riebiosiomis rūgštimis, tarp jų rūgščių E.P.A. ir D.H.A. Jos abi gydo sklerozę, stabdo uždegimą trombozę sukelenčioje arterijos ląstelėje ir stabdo emboliją. Esencialinės riebiosios rūgštys stabdo “blogojo” cholesterolio (LDL) susidarymą, kuris turi savybę nusėsti ant arterijos sienelių. Šios rūgštys padidina “gerojo” cholesterolio (HDL), kuris saugo kraujagyslių sieneles, kiekį. Beje, esencialinės riebiosios rūgštys ardo trigliveridus.

 

Antroji mano taisyklė: svarbiausia ne mažiau valgyti, bet nevalgyti dažnai vienodo maisto. Savo klientams visada duodu mitybos planą, kuriame išdėstyta, kokius maisto produktus rekomenduoju, patariu ko rekomenduoju vengti, ko visiškai atsisakyti.

 

Gaminant maistą patariu suvartoti tam tikrą kalorijų skaičių. Nenoriu padidinti klientų streso skaičiuojant kalorijas, taigi produktus rekomenduoju sverti su maistinėmis svarstyklėmis, matuoti matuokline stikline. Įgūdžiai “iš akies” reguliuoti kalorijas ateis savaime.

Parašykite komentarą