Kriaušės

Kriaušės vertinamos kaip puikus dietinis, polivitaminų turintis vaisius. Lietuvoje kriaušės prinoksta rugsėjo-spalio mėnesiais. Natūraliai prinokusios jos sukaupia daugiau biologiškai aktyvių medžiagų nei nuraškytos nepilnai prinokusios atvežtinės.
Laikomos kambario temperatūroje jos gana greitai genda. Prinokusius kriaušių vaisius geriausiai laikyti šaldytuve ir tamsoje, nes tuomet nesuyra jose esanti ir organizmui būtina folio rūgštis.
Kriaušės nepapildo organizmo kalorijomis, puikiai malšina troškulį bei alkį. Jose gausu įvairių vitaminų, mineralinių medžiagų, baltymų komponentų, kuriuos organizmas lengvai pasisavina. Kriaušėse yra būtino organizmui, cinko, kurio jose daugiau nei abrikosuose, obuoliuose, persikuose, slyvose, žemuogėse, juoduosiuose serbentuose.

Kriaušių nauda sveikatai:
Tinka sergant inkstų ir šlapimo pūslės ligoms, gerina žarnyno judesius, padeda iš žarnyno pasišalinti toksinėms medžiagoms, padeda atsinaujinti skrandžio ir žarnyno gleivinei, gerina nuotaiką, savijautą, dezinfekuoja šlapimo takus, veikia šlapimą varančiai, stiprina imunitetą.

Verta žinoti:
kriaušes valgyti naudingiau nei gerti mineralinį vandenį, o suvalgytos kriaušės skrandyje neužsibūna, greitai pakliūna į žarnyną skatindamos jo judesius, todėl šių vaisių nepatariama valgyti vakare, žieminių veislių kriaušes galima konservuoti, kepti, džiovinti, tačiau aukštos temperatūros paveiktose kriaušėse išlieka mažai vitaminų bei kitų biologiškai veiklių medžiagų.

Parašykite komentarą