Kuo mūsų organizmui naudingas kokybiškas miegas?

Dažniausiai niekuomet nesusimąstome, jog net viena valanda papildomo miego gali turėti įtakos kokybiškesniam mūsų gyvenimui. Vis dėlto, įvairūs tyrimai rodo, jog atotrūkis tarp pakankamo miego ir jo trūkumo siejasi su mūsų sveikata, nuotaika, svoriu ir netgi seksualiniu gyvenimu. Tad jeigu naktį miegate trumpiau nei rekomenduojamas septynias ar aštuonias valandas, šios priežastys privers anksčiau išjungti šviesą ir geriau išsimiegoti.

 

Geresnė sveikata

Nors geras poilsis nakties metu nesuteiks imuniteto nuo įvairių ligų, vis dėlto, nustatyta, kad tinkamai išsimiegojus, galima išvengti rimtų sveikatos problemų: širdies ligų, priepuolių, diabeto ar nutukimo. Visa tai neabejotinai turės įtakos ir mūsų kasdieniam gyvenimui, o lengviau susitvarkydami su stresu, kontroliuosime kraujospūdį ir galėsite išvengti cholesterolio padidėjimo. Pakankamas miego kiekis taip pat padeda atsigauti raumenims, todėl dažnai teigiama, kad jis gali pagerinti fizinės ir sportinės veiklos rezultatus.

Mažiau skausmo

Jei kamuoja lėtinis ar ūminis skausmas dėl neseniai patirtos traumos, pakankamas miego kiekis gali šią situaciją sušvelninti. Tokiose situacijose praverčia ir specialūs čiužiniai, kurie yra sukurti taip, kad padėtų kovoti su nugaros skausmais – toks pasirinkimas taip pat turės įtakos komfortiškam Jūsų poilsiui.

Daugiau užsidegimo ir motyvacijos

Gerai išsimiegoję visuomet jaučiamės žvalesni, o tai neabejotinai turi įtakos mūsų nuotaikai, savijautai ir netgi mąstymui. Nors sunku patikėti, tačiau teigiama, kad net kūrybiškumas labai priklauso nuo to, kaip gerai pailsėjęs yra mūsų protas. Tikėtina, kad geresnių rezultatų pavyks pasiekti ir darbinėje aplinkoje, kadangi tinkamai pailsėję žmonės dažniausiai būna labiau motyvuoti ir aktyvesni. Be to, pavyksta geriau susitelkti į atliekamus darbus ir susikoncentruoti ties svarbiausiomis užduotimis, kadangi smegenys yra pailsėjusios ir pasiruošusios darbui.

Geresnė svorio kontrolė

Ilgesnis miegas gali padėti išlaikyti Jūsų svorį ir priešingai – jeigu jo trūksta, atsiranda kur kas didesnė svorio padidėjimo rizika. Visų pirma, dėl mūsų elgsenos neišsimiegojus – tuomet dažniausiai stinga jėgų, todėl mažiau tikėtina, kad vakare po darbų turėsime energijos pasigaminti sveiką vakarienę. Kai jaučiamės pavargę, organizme sumažėja leptino kiekis – tai reiškia, kad nuolat jaučiamės alkani ir visuomet norime kuo daugiau kaloringo ir riebaus maisto. Kokios viso to pasekmės – nuspėti nesunku.

Kokios priemonės padės užtikrinti miego kokybę?

Po ilgos ir varginančios darbo dienos mūsų kūno temperatūra dažniausiai yra padidėjusi, todėl kūnas ir raumenys turi atvėsti, kadangi priešingu atveju nakties metu teks daug prakaituoti. Norėdami to išvengti, turėtumėte rinktis kvėpuojančius audinius – tokiomis savybėmis pasižymi Dormeo čiužiniai ir antčiužiniai, o platų jų pasirinkimą patraukliomis sąlygomis siūlo Pigu.lt elektroninė parduotuvė. Taip pat turėtumėte atkreipti dėmesį į čiužinio kietumą – nors šiuo klausimu galima atrasti įvairių rekomendacijų, vis dėlto, šis pasirinkimas priklauso nuo Jūsų asmeninių įpročių.

Pasirūpinę patogiu čiužiniu ir pridėję keletą valandų prie įprasto savo miego rėžimo, netrukus pastebėsite, kaip keičiasi Jūsų savijauta, o kartu su ja – ir kasdienio gyvenimo kokybė. Kai jaučiamės žvalūs ir gyvybingi, lengviau priimame pasitaikančius iššūkius ir maloniau bendraujame su žmonėmis, tad pokyčius ilgainiui pastebėsite ne tik Jūs, bet ir aplinkiniai.