Mintys irgi padeda!

Pradėkite lieknėti mintyse. Turbūt kiekvienas mūsų nekartą mintyse sau sakė:

Tik vieną šokoladinį saldainį, truputį ledų, šiek tiek keptų bulvių, o tada – iškart į sporto salę. Juk nesustorėsiu, jei suvalgysiu vieną nedidelį pyragaitį, o nuo ryt jau lieknėsiu. Žinomos mintys, tiesa? Taip, taip…su jomis kovoti nelengva, bet atsikratyti verta.

Mintys, panašios į seną, iki skausmo pažįstamą plokštelę, aplanko kaskart, kai prieinate prie šaldytuvo. Šie ledai iš neriebaus pieno, nuo jų nestorėjama… Po tokio streso reikia save palepinti – galiu suvalgyti ir mėsainį… Toks mano likimas, esu linkusi/linkęs storėti ir vis tiek nesulieknėsiu, tad kam be reikalo vargintis.

Mitybos specialistai vieningai teigia: svoris dažniausiai didėja dėl to, kad mes pasiduodame vidinio balso įkalbinėjimams. Neįmanoma pakeisti maisto raciono nepakeitus savo požiūrio į maistą. Pamėginkite atsikratyti nuostatų, kurios gadina jums gyvenimą, ir pažvelkite į maitinimąsi naujai.

Dažniausiai, jei nusprendėme nusižengti dietai, tai einame iki galo. Vis tiek ryt reikės skelbti iškrovos dieną, tai šiandien atsigriebsiu! Rezultatas – daugybei kalorijų sudeginti neužteks net iškrovos dienos. Be to, ilgai kankins gėdos jausmas, kad pasidavėte silpnumui. Kurį laiką laikotės griežtos dietos, bet anksčiau ar vėliau vėl pasiduodate pagundoms. Ištrūkti iš uždaro rato galima tik pakeitus požiūrį į „draudžiamus“ produktus.

 

1. Sena mintis. „Jau užsisakiau riebų kiaulienos apkepą su grybais, todėl galiu suvalgyti ir keptų bulvių“. Nauja mintis. „Tik vieną kaloringą patiekalą! Jau užsisakiau kiaulienos, vadinasi, vietoj bulvių renkuosi šviežių daržovių salotas“.

Dažniausiai, jei nusprendėme nusižengti dietai, tai einame iki galo. Vis tiek ryt reikės skelbti iškrovos dieną, tai šiandien atsigriebsiu! Rezultatas – daugybei kalorijų sudeginti neužteks net iškrovos dienos. Be to, ilgai kankins gėdos jausmas, kad pasidavėte silpnumui. Kurį laiką laikotės griežtos dietos, bet anksčiau ar vėliau vėl pasiduodate pagundoms. Ištrūkti iš uždaro rato galima tik pakeitus požiūrį į „draudžiamus“ produktus.

 

2. Sena mintis. „Suvalgysiu tik vieną mažą sausainį“Nauja mintis. „Jei negaliu sustoti valgyti, nereikia valgyti visai“.

Dietologai tvirtina, kad negalima atsisakyti tų patiekalų, kurie patinka, bet reikia juos valgyti po nedaug. Tai protingas patarimas. Tačiau tik tuo atveju, jei iš tikrųjų galite kontroliuoti save ir suvalgyti tik vieną saldainį ar tik 100 gramų ledų. „Tik vienas saldainis“ gali jums kainuoti 1000 ir daugiau papildomų kalorijų, jei negalite sustoti ir suvalgote visą dėžutę. Būkite atviri sau. Jei iš tikrųjų užteks vieno saldainio – suvalgykit. Jei ne, neapgaudinėkite savęs.

 

3. Sena mintis. „Kokia prasmė lieknėti žiemą? Palauksiu vasaros.“ Nauja mintis. „Jei žiemą nesirūpinsiu kūno linijomis, pavasarį bus daug sunkiau.“

Amerikiečiai specialistai padarė išvadą, kad per tris švenčių dienas žmogus vidutiniškai priauga pusę kilogramo, o vėliau svoris dažniausiai po truputį vis didėja. Kiekvieną kartą, kai sieksite „paskutinio torto gabaliuko, kurį reikia suvalgyti, kad nesimėtytų“, įsivaizduokite save su maudymosi kostiumėliu paplūdimyje… Labai veiksminga dar rudenį pradėti lankytis sporto salėje – iki didžiųjų metų švenčių spėsite priprasti prie naujo gyvenimo būdo, bus lengviau priešintis pagundai.

 

4. Sena mintis. „Vyras mano, kad esu per stora – reikia pradėti sportuoti.“ Nauja mintis. „Noriu tapti lieknesnė ir padarysiu tai ne dėl jo, o dėl savęs.“

Neverta mėginti keisti išvaizdą tik dėl to, kad ji kažkam atrodo ne tokia, kokia turėtų būti. Tai negatyvus užtaisas, mažinantis pasitikėjimą savimi, vadinasi, ir rezultatas nebus toks įspūdingas. Pagalvokite apie tai, ką laimėsite, jei pradėsite sportuoti. Gal galėsite pasipuošti suknele, apie kurią seniai svajojote? O gal pagerės sveikata? Po to įvardykite tuos veiksnius, kurie trukdo atsikratyti antsvorio. Pavyzdžiui, jei anksčiau mėgdavote valgyti prieš miegą, vakarieniaukite anksčiau, o po to eikite pasivaikščioti.

 

5. Sena mintis. „Iš prigimties esu linkusi/ęs storėti, ir nieko čia nepadarysi“. Nauja mintis. „Negaliu pakeisti to, kas užprogramuota gamtos, bet galiu pasistengti būti geros formos“.

Svorio kategorija iš tiesų yra užprogramuota, bet tik nuo mūsų priklauso, ar svoris bus minimalus, ar maksimalus. Daug efektyviau siekti ne 46 dydžio ir 60 kilogramų, o būti sveikiems. Jei šeimoje daug kas kenčia dėl nutukimo, hipertonijos, diabeto, širdies ligų, reikia bandyti atsikratyti antsvorio. Pasivaikščiokite po vakarienės, nevažiuokitej parduotuvę automobiliu – eikite pėsčiomis.

 

6. Sena mintis. „Po sporto galiu suvalgyti ir sūrainį.“ Nauja mintis. „Po įtemptos treniruotės nusipelniau ko nors malonaus“.

Sportuojantys žmonės dažnai pervertina sporto salėje praleistų valandų ir sudegintų kalorijų kiekį. Kad „atidirbtų“ dvigubą sūrainį, 65 kilogramus sveriančiai moteriai reikia valandą prakaituoti bėgimo takelyje. Už sporto salėje praleistas valandas pasilepinkite ne maistu, o vonia, geru filmu, malonios knygos skaitymu.

 

7. Sena mintis. „Už švedišką stalą susimokėjau, tad valgysiu tiek, kiek galėsiu.“ Nauja mintis. „Suvalgysiu tiek, kad jausčiau sotumą, o ne sunkumą“.

Švediško stalo tipo restorane žmonės suvalgo kur kas daugiau, nei užsisakydami iš valgiaraščio. Amerikos dietologai atliko eksperimentą. Tie patys patiekalai buvo siūlomi skirtingoms grupėms: vienu atveju jie stovėjo ant švediško stalo įprastai, antru atveju buvo sukurta didesnio pasirinkimo iliuzija. Antrosios grupės nariai suvalgė 20-25 proc. daugiau. Paaiškinama paprastai – tiesiog norisi paragauti kiekvieno patiekalo. Norėdami nepersivalgyti laikykitės taisyklės: valgykite, kiek norite, bet iškart ragaukite ne daugiau kaip dviejų patiekalų.

 

8. Sena mintis. „Suvalgysiu bandelę ar saldainį – greičiau sulauksiu vakarienės“.Nauja mintis. „Jeigu reikės pasistiprinti po pietų, suvalgysiu ką nors, kas suteiktų jėgų.“

Saldumynuose labai mažai maistingų medžiagų. Jie suteikia jėgų, bet trumpam, o alkis vis tiek stiprėja. Daug naudingiau suvalgyti truputį riešutų, vaisių arba neriebaus natūralaus jogurto.

 

9. Sena mintis. „Nuo salotų nestorėjama.“ Nauja mintis. „Salotos su kumpiu, sūriu ir padažu gali būti kaloringesnės už žlėgtainį“.

Daugelis antsvorį turinčių žmonių piktinasi: „Valgau tik salotas, o svoris nekrenta. Kodėl?“ Jei tai ne lengvos šviežių daržovių salotos, bet didelė porcija agurkų, pomidorų, sūrio, mėsos gabaliukų ir viskas užpilta majonezo padažu, tai tas pats, kaip prisikirsti sumuštinių.

 

10. Sena mintis. „Anyta įsižeis, jei per šeimos pietus atsisakysiu pakartoti jos firminio patiekalo“Nauja mintis. „Valgyti daugiau nei reikia – kenkia sveikatai.“

Galbūt nepatogu atsisakyti antros porcijos, bet vėliau žvelgti į veidrodį bus dar nemaloniau. Jeigu valgysite neskubėdami ir dažnai pagirdami maistą, šeimininkei tai patiks taip pat, tarsi paprašytumėte antros porcijos.

 

11. Sena mintis. „Kiti valgo picas ir nestorėja!“ Nauja mintis. „Valgysiu tiek, kiek man reikia.”

Prieš pradėdami valgyti tiek ir tai, ką valgo liekni jūsų pažįstami, pagalvokite apie jų gyvenimo būdą. Galbūt jų darbas kitoks ir per dieną jie sudegina daug kalorijų? O gal jie sporto salėje praleidžia po dvi valandas per dieną? Nereikia žiūrėti, kaip maitinasi kiti. Žmonių medžiagų apykaita skiriasi, ir tai, kas tinka jūsų draugei, gali būti negerai jums.

 

12. Sena mintis. „Numesiu 5 kilogramus ir pamiršiu šitą kvailą dietą.” Nauja mintis. „Vienintelis būdas atsikratyti antsvorio – teisingai maitintis visą gyvenimą.”

Žodis „dieta“ – užuomina į tam tikrą laikotarpį. Arba laikotės dietos, arba ne. Kai laikotės, lieknėjate, kai ne – vėl priaugate svorio. Kad efektas būtų ilgalaikis, turite jaustis komfortiškai. Jei jaučiatės kaip atlikdami bausmę, toks gyvenimo būdas greit įgris. Pagalvokite, kas trukdo numesti tuos nereikalingus kelis kilogramus. Galbūt rytinė kava su grietinėle, kurią galima pakeisti juoda? O gal daug metų nesportavote, ir užtektų kasdien pasimankštinti ar ilgėliau pasivaikščioti?

 

13. Sena mintis. „Aš tokia/toks stora/s, kad nuo porcijos ledų blogiau nebus.” Nauja mintis. „Gal ledai pakels nuotaiką šią akimirką, o vėliau?”

Saldumynai nepadės išspręsti problemų. Jie padidina serotonino – medžiagos, atsakingos už gerą nuotaiką, lygį organizme, bet… Juk yra ir kitų būdų, kaip pradžiuginti save. Geras nusiteikimas, pramogos, sportas, seksas duoda daug geresnį efektą.

 

14. Sena mintis. „Tai natūralus produktas, vadinasi, naudingas.” Nauja mintis. „Jeigu produktas naudingas, dar nereiškia, kad jo reikia valgyti daug.”

Dietinė duonelė, džiovinti vaisiai ir t.t. daug naudingesni už dešrą. Taip, bet ir naudingi produktai gali būti labai kaloringi, ypač kai valgoma daug. Jei visą dieną valgėte sveiką maistą, o vakare save apdovanojote dviem bokalais alaus ir bulvių traškučių pakeliu – pastangos perniek.

 

15. Sena mintis. „Desertu mėgausiuosi tik per šventes.” Nauja mintis. „Saldumynais pasilepinsiu tik tada, kai tai neviršys dienos kalorijų normos.”

Labai malonu per šventes pasilepinti tuo, ko dažniausiai atsisakote, tačiau dėl to per keletą dienų galite priaugti papildomų kilogramų. Kas svarbiau: užkandžiauti kompanijoje ar išlaikyti dailią figūrą? Reikėtų apskaičiuoti savaitės kalorijų normą ir laikytis jos nepaisant gimtadienių ar kitų švenčių.

 

16. Sena mintis. „Gal susitinkame pavakarieniauti?” Nauja mintis. „Susitinkame? Pasivaikščiosime gryname ore.”

Smagu vakaroti prie židinio. Tai puiki tradicija, bet tik tuo atveju, jei draugiški susitikimai nevyksta labai dažnai. Juk susitinkate su draugais ne tam, kad pavalgytumėte, o tam, kad bendrautumėte. Bendraudami žmonės dažniausiai nepastebi, kiek valgo.

Todėl per vakarėlius suvalgoma daug kaloringo maisto. Beje, ir žiūrint televizorių arba skaitant knygą. Reikia mokėti atskirti valgymo procesą nuo kitų. Pakeiskite tradiciją – su bičiuliais nueikite į parodą, pasivaikščioti. Juk nebūtinai kalbėtis tik už stalo.

 

Parašykite komentarą