Mokslininkų nuomone, kivis – vienas naudingiausių vaisių

Dietologai kivį šlovina už puikų naudingųjų medžiagų gausos ir mažo kalorijų kiekio derinį.
Šiame vaisiuje yra: cukraus, organinių rūgščių, pektino, flavonoidų, daug magnio, kalio, geležies bei fosforo. Vitaminų A, D, C, E, B2, B3, B6, beta karotino ir folio rūgšties.
Viena puikiausių kivio savybių – didelis vitamino C kiekis. Šis vaisius yra vitamino C rekordininkas ir šiuo atžvilgiu nusileidžia tik juodiesiems serbentams. Kiviuose vitamino C net du kartus daugiau nei apelsinuose. Kivis unikalus tuo, kad laikant jo vaisius nuskintus ilgesnį laiką, vitamino C kiekis juose nesumažėja. Tai lemia vaisiaus odelės sandara bei jame esančios rūgštys. Viename kivio vaisiuje yra suaugusio žmogaus vitamino C dienos norma.
Kiviuose esantis vitamino C ir magnio derinys palaiko širdies funkciją. Be to magnis reguliuoja ląstelių apykaitą, didina organizmo atsparumą stresams. Į vaisių sudėtį taip pat įeina augalinis fermentas aktinidinas, kuris gerina baltymų įsisavinimą.
Kivių tyrimai parodė, jog  šie vaisiai turi priešvėžinį, antioksidantinį poveikį, taip pat gerina fizinį darbingumą. Jie stiprina imuninę sistemą ir stimuliuoja kolageno, teigiamai veikiančio odą, gamybą. Ypač naudingi žmonėms, turintiems viršsvorį.
Norvegų tyrinėtojai nustatė, kad kivis turi savybę deginti riebalus, mažina trombų susidarymo riziką. Norvegai pataria kasdien suvalgyti po 2-3 kivių vaisius. Tokios dietos efektas akivaizdus jau po 28 dienų – per tą laiką sumažėja trombų susidarymo rizika bei organizmui kenksmingų riebiųjų rūgščių lygis kraujyje.
Norvegų specialistai taip pat įrodė, jog kivis puikus aukšto kraujospūdžio reguliuotojas. Tyrinėtojai du mėnesius stebėjo pacientus, kurių kraujospūdis padidėjęs. Pasirodė, jog tiek vyrams tiek moterims, norint kiek sumažinti kraujospūdį, reikėtų per dieną suvalgyti 3 kivių vaisius. Mokslininkai mano, jog toks efektas pasiekiamas dėka kiviuose esančio liuteino, kuris padeda mažinti svorį. Be to kiviuose yra daug kalio, kuris, kaip teigia specialistai ir padeda mažinti kraujospūdį. Testų rezultatai parodė, jog žmonėms, kurių kraujo spaudimas paaukštintas, reikėtų į kasdienį meniu įtraukti kivius.
                                      

Kaip teisingai išsirinkti ir laikyti kivius:
Kivius renka tvirtus, kietokus, tačiau prinokę ir tinkamiausi valgymui šie vaisiai turi būti minkštoki, neraukšlėta odele. Jei vaisius kietas, palaikykite jį ilgėliau, kad prinoktų.
Kivius geriausia laikyti šaldytuve, daržovių skyrelyje, popieriniame maišelyje. Kiviai nemėgsta per daug artimos kitų vaisių bei maisto produktų kaimynystės

www.sodospalvos.lt

Parašykite komentarą