Norintiems išsaugoti jaunystę – vitaminas E ir magnis

Norintiems išsaugoti jaunystę – vitaminas E ir magnis

Organizmui kasdien reikia įvairiausių vitaminų ir mineralinių medžiagų. Naujausi moksliniai tyrimai įrodė, kad norintiems išsaugoti jaunystę svarbiausios medžiagos – vitaminas E ir magnis.

 

Vitaminas E – labai svarbus vitaminas ir antioksidantas, kitaip dar vadinamas tokoferoliu, saugo organizmą nuo laisvųjų radikalų žalingo poveikio, slopina daugelio kenksmingų medžiagų, sukeliančių riziką susirgti vėžiu, poveikį.

Vitamino E poveikis neapsiriboja vien įtaka reprodukcinei funkcijai. Tokoferolis gerina kraujo cirkuliaciją, yra būtinas audinių regeneracijai, naudingas PMS sindromui ir fibrozinių krūtinės ligų gydymui, yra atsakingas už normalų kraujo krešumą, mažina kraujo spaudimą, užkerta kelią kataraktos vystymuisi, gerina atletinius pasiekimus, pašalina kojų mėšlungį, palaiko nervų sistemą, stiprina kapiliarų sieneles, 25–50 % sumažina širdies ligų riziką, neleidžia vystytis išeminėms širdiems ligoms, anemijai, yra svarbus placentos vystymuisi, lėtina senėjimo procesus, gerina imuninės sistemos funkcijas pagyvenusiems žmonėms, kovoja su cigarečių dūmų toksinais ir kitomis kenksmingomis medžiagomis, padeda sergantiems Parkinsono liga. 1997 buvo įrodyta, kad vitaminas E palengvina Alzheimerio ligą (neleidžia ligai greitai progresuoti) ir cukrinį diabetą, taip pat teigiamai veikia imunitetą.

Vitamino E turi tik nedidelė dalis produktų. Dažniausiai jie būna riebūs, todėl žmonėms, besilaikantiems dietos, kurios metu reikia vengti riebalų, norint gauti reikiamą šio vitamino kiekį kyla problemų. Optimalų vitamino kiekį galima gauti naudojant papildus.

Daugiausia gyvybiškai svarbaus tokoferolio mūsų organizmas gauna su augalinės kilmės maistu, nes gyvuliniai produktai ir vaisiai jo beveik neturi.

 

 

 

 

 

 

Magnis. Nerizikuokite per anksti pasenti vien dėl to, kad vartojate per mažai magnio. Tai mikroelementas, kuris ne tik prailgina jaunystę, bet ir yra labai reikalingas širdžiai. Be to, įrodyta, kad magnis, jeigu jo organizme yra užtektinai, neutralizuoja žalingą streso hormonų poveikį.

Magnis yra gyvybiškai svarbus žmogaus organizmui. Tai mikroelementas, kuris aktyvina daugiau nei 300 fermentų veiklą, dalyvauja angliavandenių, lipidų, baltymų, energijos apykaitoje, šilumos reguliacijos procese, plintant nerviniam impulsui, palaikant raumenų dirglumą. Magnis svarbus taip pat kalcio ir vitamino C apykaitai. Mineralas palaiko normalų širdies ritmą, reguliuoja širdies nervų ir raumenų aktyvumą, atpalaiduoja kraujagyslių, virškinamojo trakto, tulžies pūslės ir latakų lygiuosius raumenis, saugo nuo aterosklerozės, mažina cholesterolio kiekį kraujyje, reguliuoja kraujo spaudimą, nervinių ląstelių mitybą.

Žmogaus organizmas pats negali pasigaminti taip jam reikalingo magnio, todėl jį turi gauti su maistu. Tačiau maiste ne visada yra pakankamas mikroelemento kiekis. Suaugusiems žmonėms magnio paros norma yra 300- 350 mg. Daugiau jo reikia nėščioms, maitinančioms moterims ir vyresnio amžiaus žmonėms, taip vartojantiems daug alkoholio. Geriausi magnio šaltiniai yra grūdų produktai (duona, sėlenos, kruopos, žirniai), žalialapiai augalai (petražolės, krapai, rūgštynės, špinatai), taip pat krevetėse, krabuose, juodojoje arbatoje, riešutuose, šokolade, kopūstuose, morkose ir kituose produktuose. Pieno produktuose magnio nedaug, bet jis gerai pasisavinamas. Kadangi su maistu gaunamas nepakankamas mineralo kiekis, todėl reikia vartoto magnio papildomai. Nes trūkstant magnio ima kamuoti nuovargis, raumenų skausmas, mėšlungis, sutrinka širdies, virškinamojo trakto veikla, nemiga, galvos skausmai, atminties sutrikimas, gebėjimas susikaupti. Papildomai vartojant magnio preparatus sustiprėja nervų sistema, gerėja miegas, didėja atsparumas stresui. Trūkstant jo iš organizmo pasišalina kalcis, todėl svarbu, kad magnio kiekis organizme būtų pakankamas.

 

Parašykite komentarą