Pasirūpinkime akimis!

Pasirūpinkime akimis!

Kas vargina akis? Akių raumenų pertempimas, pavyzdžiui, kai beveik nemirksėdami ilgai žiūrite į kompiuterio ar televizoriaus ekraną, ilgai skaitote, taip pat tikrai nepadeda akinių nešiojimas. Akiniai tik dar labiau nusilpnina akis ir po kelerių metu jau reikia stipresnių akinių, nes akys aptingsta. Ne išeitis ir lęšiai. Kontaktiniai lęšiai sunkiau praleidžia deguonį, bei padidina akių uždegimų dažnį tuomet, kai yra blogai prižiūrimi arba nešiojami netinkamoje aplinkoje. Pasistenite naudoti akinius ir kontaktinius lęšius kiek įmanoma rečiau.

*Svarbiausias blogo regėjimo gydymo principas atsipalaidavimas. Regėjimas dėl psichinio įsitempimo, kai žmogus stengiasi kažką įžiūrėti.

Kas apsaugo regėjimą? Anot oftalmologų, tikrai įrodyta, kad mūsų regėjimą apsaugo grynas oras ir dienos šviesa. Kompiuteris ar televizorius, taip nevargins akių, jei žmogus laikosi medikų nurodymų kas 45-50 min. pailsinti akis 5-10 min. žiūrėdamas pro langą ar tiesiog į tolį.

Produktai stiprinantys akis: Morkos, Mėlynės, Špinatai, Šparagai, Svogūnai, Žalieji žirneliai, Brokoliai, Geltonoji paprika, Riešutai, Šalto spaudimo augaliniai aliejai, Kruopos, Pupos, Riebi žuvis, Kukurūzai, Apelsinai, Mangai, Abrikosai/Persikai.

Apibendrinimas: Kasdien vartokite kuo daugiau žalių, raudonų, oranžinių ir geltonų vaisių bei daržovių ir jau po 40–50 dienų pastebimai padidės liuteino ir zeaksantino kiekis organizme.

Kokius maisto papildus rinktis? Padeda tik aukštos kokybės vitaminai ir papildai. Deja dauguma papildų (90%) neduoda jokios naudos ir yra tik pinigų švaistymas.

Geriausi yra natūralios kilmės papildai. Jie paprastai kainuoja daugiau, tačiau juk ir rezultatas bus efektyvesnis.

Forma. Kapsulės yra geriau įsisavinamos nei kietos tabletės.

Papilduose būtinos medžiagos: Liuteinas, Omega 3, Vitaminai A,E,C,B2, Zeaksantinas, Cinkas, Selenas.

*Nepamirškite, kad preparatų akims stiprinti rekomenduojama vartoti kelis mėnesius ir profilaktinius kursus kartoti kelis kartus per metus.

Specialūs akių pratimai. Net jei jų nauda neįrodyta, jie tikrai nepakenks. Dažniausiai tai parasti pratimai, kai keičiamas akių žvilgsnio atstumas – reikia žiūrėti tai į tolį, tai į arti, akių pasukiojimas aukštyn, žemyn, į šonus, ratu gerina akies kraujotaką, nuima akių įtampą, gerina regėjimą, stiprina akių raumenis.

Pratimų terapijai būtina paskirti bent po 20 min per dieną, 4-5 kartus per savaitę, tik tuomet galima tikėtis teigiamų rezultatų.

10-10-10 taisyklė. Kas dešimt minučių dešimt sekundžių pažiūrėti į dešimties metrų atstumu esantį objektą. Prisiminti apie akių pertraukas gali padėti specialios programos, užtemdančios kompiuterio ekraną nustatytu laiku. Viena tokių programėlių – „Eye Care“.

Jeigu jums per dažnai daryti pertraukėlę, kas 10 minučių, puikiai tiks ir 20-20-20 taisyklė.

Atminkite, kad akys yra labai brangios, jas reikia saugoti ir prižiūrėti! Taigi grynas oras, dienos šviesa, akių pratimai, spalvoti vaisiai ir daržovės padės jūsų akims puikiai matyti! Taip pat griežtai laikykitės darbo ir poilsio režimo – daryti pertraukas dirbant prie kompiuterio, būtinai išeiti pavalgyti ar kitur ir tuo pačiu pasivaikščioti.