Smidrai (Šparagai)

Smidrai (Šparagai)

Smidrai išsiskiria netgi tarp pačių sveikiausių daržovių. Tai puikus vitaminų A, C ir K šaltinis, taip pat folatų (vitaminas B9), riboflavino (lengvai įsisavinamas, vandenyje tirpus B grupės vitaminas), tiamino (B1 vandenyje tirpstantis B grupės vitaminas). Juose gausu skaidulų ir tokių mineralų kaip manganas, varis ir kalis. Smidruose gausu antioksdinantų – beta karoteno (vienas iš grupės gamtoje randamų naudingųjų cheminių medžiagų, vadinamų karotinoidais) ir liuteino. O viena porcija smidrų tik 20 kalorijų. Be to, smidruose yra daug medžiagų, vadinamųjų vaisių oligosacharidais, kuriuos sudaro tirpios skaidulos.

 

 

 

 

 

 

Dar visai neseniai smidrai buvo gana retas skanėstas, o dabar jų daugelyje šalių galima nusipirkti ištisus metus. Baltuosiuose smidruose mažiau beta karoteno ir liuteino nei žaliuosiuose.

 

 

 

 

 

 

 

Nauda sveikatai

Folatai labai svarbūs nėščioms moterims, nes apsaugo nuo vaisiaus nervinio vamzdelio defekto, tokio kaip spina bifida. Taip pat jie mažina homocisteino – medžiagos, susijusios su širdies ligomis, insultu ir demencija – lygį kraujyje. Antioksidantai padeda apsisaugoti nuo širdies ir kraujagyslių sistemos ligų bei vėžio; be to, neseniai žurnale “American Journal of Ophthalmology” aprašytas tyrimas parodė, kad maiste esant gausiai liuteino sumažėja makulos (geltonosios dėmės, atsakingos už centrinį ryškiausią ir spalvinį regėjimą, sunykimas) degeneracijos rizika.

Tyrimai taip pat teigia, kad vaisių oligasacharidai (tai netirpūs organiniai junginiai, priskiriami angliavandeniams (sacharidams) ir dar kitaip vadinami prebiotikais)

yra labai naudingi. Jie ne tik mažina lipidų kiekį kraujyje, tokių kaip cholesterolis ir trigleciridai, tačiau jie veikia kaip prebiotikai, medžiagus, kurios skatina gerųjų bakterijų dauginimąsi žarnyne.

 

 

Parašykite komentarą