Tiesa ar melas? Atsakymai į daugeliui mums rūpimus klausimus apie sveiką mitybą.

1.    Ar vartodami saldžius produktus priaugsime svorio?

Cukrus pats savaime storinti negali, storėjama tada, kai suvartojama daugiau kalorijų nei išeikvojama. Vidutiniam aktyviam europiečiui rekomenduojama per dieną suvartoti 1800kcal. Pagal energijos kiekį cukrus toli gražu nėra pirmoje vietoje, daugiausia kalorijų yra riebaluose (1g – 9kcal) ir alkoholyje (1g – 7kcal). O štai baltymai ir angliavandeniai (taip pat ir cukrus) 1 g turi 4 kcal. Reikėtų nepamiršti, kad norėdami išlikti liekni, turėtumėte būti fiziškai aktyvūs, taip deginsite kalorijų perteklių.

 

 2.    Ar yra skirtumas tarp produktuose natūraliai esančio cukraus, kuriuo saldiname kavą ar arbatą?

Amerikos dietologų asociacijos duomenimis, mūsų organizmas nejaučia skirtumo tarp natūraliai produktuose esančio cukraus ir cukraus, kurio dedame į kavą ar, kuriuo gamybos proceso metu gardinami gaivieji gėrimai. Dėl šios priežasties saikingai saldinadami produktus, nepakenksite sveikatai ir figūrai.

 

3.    Ar maisto produktuose esantis fosforas kenkia mūsų kaulams?

Fosforas nedideliais kiekiais naudojamas kai kuriuose maisto produktuose ir gėrimuose, kaip rūgštingumą reguliuojanti medžiaga. Vis dėl to norėdami jo gauti tiek, kiek gauname, pavyzdžiui suvalgę vieną kiaušinį, turėtume išgerti maždaug litrą gaiviojo gėrimo. Fosforas pats savaime nekenkia kaulų struktūrai ir neskatins osteoporozės – pagrindinės jos priežastys yra nepakankamas kalcio vartojimas, fizinio aktyvumo stoka ir hormonų pusiausvyros sutrikimai.

 

4.    Ar rūgštūs gėrimai gadina dantis?

Gėrimai mūsų burnoje neužsibūna taip ilgai, kad pakenktų dantų emaliui, be to juose esančios rūgštys greitai neutralizuojamos seilių, kurių sudėtyje taip pat yra kalcio, fosforo ir fluorido, padedančio atkurti prarastus mineralus. Pakenkti dantims galime tik jei vartojame rūgščius gėrimus nesaikingai ir leidžiame jiems pernelyg ilgai užsibūti ant emalio – norint to išvengti, reikia laikytis burnos higienos taisyklių.

 

5.    Ar maisto produktai ir gėrimai su dirbtiniais saldikliais, tokiais kaip stevijos ar aspartamas, yra saugūs.

Tiek asparatmas, tiek stevijos ar kiti maisto pramonėje naudojami saldikliai yra patikrinti daugeliu tyrimų ir pripažinti daugeliu tyrimų ir pripažinti saugiais. Tačiau svarbu neužmiršti, kad kaip ir bet koks maistas, taip ir saldikliais saldintas, turi būti vartojamas saikingai.

 

Nepamirškite, kad cukrus gali kenkti tam tikriems organams (pvz kepenims), bei daugeliui žmonių sukelia priklausomybę nuo saldumynų. Na ir žinoma visi išvardinti produktai nepakenks tik neviršijant vartojimo normos.

Parašykite komentarą