Vanduo

Dažnas iš mūsų žino, girdėjo ar taiko gyvenime sveikos gyvensenos taisykles arba bent jau stengiasi jomis vadovautis, tačiau reikėtų prisiminti, kad mityba tai ne tik maistas, tačiau ir skysčiai kuriuos vartojame. Jei vandens gėrimą paversite įpročiu, tai be abejonės suteiks naudą sveikatai: suskystinamas kraujas, lengviau susikoncentruoti, organizme lėčiau kaupiasi riebalų masė. Vartojant nepakankamai skysčių riebalai organizme kaupiasi sparčiau. Skysčių trūkumas taip pat mažiną darbingumą, sukelia silpnumą ir nuovargį, gali sukelti depresiją, galvos skausmus, mėšlungius. Smegenys ypatingai jautriai reaguoja į vandens trūkumą, nes jos 80% sudarytos iš vandens. Jeigu skysčių prarandama daugiau nei 2 proc. kūno svorio, pasireiškia protinės veiklos sutrikimai – menksta gebėjimas sukoncentruoti dėmesį, orientuotis sudėtingose situacijose.

Kodėl svarbu gerti vandenį ir ypač svorio metimo metu?

  • Svorio metimo pradžioje netenkame skysčiu, todėl jūs turite gerti pakankamą kiekį vandens, kad išvengtumėte dehidratacijos, o skysčių pusiausvyra organizme atsistatytų.
  • Lieknėjimo metu per dieną reikėtų išgerti 3 litrus vandens. Tik prisilaikant taisyklingo vandens rėžimo galima sulieknėti ir išsaugoti svorį. Gaunant pakankamą kiekį vandens, organizmus pradės deginti riebalus. Negaunant reikiamo kiekio vandens, organizmus sulaikys savo vandenį riebalų ir tarpląstelinių skysčių pavidalu.
  • Kalorijų deginimo procesas, siekiant efektyviai deginti kalorijas organizmus reikalauja didesnio vandens kiekio, dehidratacija (vandens trūkumas organizme) sulėtina riebalų deginimo procesą.
  • Kalorijų deginimas palieka toksinus (tai, kažkas panašaus, kaip automobilis pašalina išmetamąsias dujas), vanduo čia vaidina labai svarbų vaidmenį, nes būtent jis rūpinasi toksinų pašalinimu iš jūsų kūno.
  • Dehidratacija sukelia kraujo tūrio sumažėjimą, būtent dėl to kraujas lėčiau perneša deguonį į mūsų raumenis, dėl to mes jaučiamės pavargę.
  • Vanduo padeda palaikyti raumenų tonusą, skatina raumenų susitraukimą, sutepa sąnarius. Tinkamas vandens naudojimas gali padėti sumažinti  raumenų ir sąnarių skausmą sportuojant ar kitaip aktyviai judant.
  • Sveikas svorio metimas susideda iš gerųjų angliavandenių (grūdų, rupios duonos, pilnagrūdžių produktų) vartojimo. Bet tam, kad pilnagrūdžiai produktai tinkamai paveiktų jūsų virškinimo sistemos veiklą, reikia gerti pakankamai vandens, nes priešingu atveju, gali atsirasti vidurių užkietėjimas.
  • Išgėrus didelę stiklinę vandens, likus 15 min iki valgio, jūs ne tik praskiesite skrandžio sultis (likus 15 min jos atsinaujins), taip pat vanduo sukels sotumo jausmą, todėl valgydami greičiau pasijausite sotūs ir mažiau suvalgysite.

Kiek vandens reikia išgerti?

Jūs tikriausiai girdėjote, kad per dieną reikia išgerti 8 stiklines vandens. Bet tai tikrai nėra norma kiekvienam iš mūsų. Kiek vandens jums iš tikrųjų reikia, priklauso nuo jūsų svorio, aktyvumo lygio, temperatūros ir drėgmės savo aplinkoje, nuo to ar metate svorį, ką valgote. Jūsų mityba daro įtaką, nes jei valgote daug vandens turinčių maisto produktų, pavyzdžiui, vaisių ir daržovių poreikis gerti vandenį gali būti mažesnis.

Vandens gėrimo patarimai:

  • Nelaukite troškulio jausmo. Kai jaučiate troškulį, jau esate dehidratuotas, stenkitės išvengti tokios padėties, gerdami iš anksto.
  • Nešiokitės vandenį su savimi, kur beitumėte. Gerkite vandenį reguliariai, o ne tada kai pajaučiate troškulį. Jei pajutote troškulį, tai reiškia, kad jūsų organizmui trūksta 1-1,5 litro vandens.
  • Įpročiui suformuoti pasitelkite estetines gudrybes: vandenį gerkite iš gražios vyno taurės ar mėgstamos stiklinės. Į vandenį įmeskite mėgstamo vaisiaus gabalėlį – čia tikrai galite paeksperimentuoti. Tai gali būti citrinos, agurko, kivi ar kitokio vaisiaus griežinėlis. Jei vandenį nešiojatės su savimi, įsigykite gertuvę, stiklinį butelį – iš ko būtų malonu ir patogu gerti.
  • Ir svarbiausia – nepersistenkite. Gerkite vandens tiek, kiek rekomenduojama, stenkitės gerti vandenį reguliariai, per trumpą laiką nevartokite didelio vandens kiekio (tai gali pakenkti).
    Įdomu!

Kadangi smegenyse centrai atsakingi už alkį ir troškulį išsidėstę gana arti, troškulį lengva supainioti su alkiu. Padarykite paprastą testą, kai praalksite, išgerkite stiklinę vandens, jei po 10 minučių vis dar jausite alkį – iš tikrųjų vertėtų pavalgyti.

Parašykite komentarą